mercredi 16 juillet 2014

Scraps / Restes /2



Two weeks ago I was wondering here about what to make with my thousands of little scraps of fabrics, some as small as post stamps. I've made up my mind!
First, I'm sewing the scraps two by two, looking only at their size. I build from there, making a crazy quilt, using free hand cutting.

Il y a deux semaines, je me demandais ici ce que j'allais faire de mes milliers de bouts de tissus, certains aussi petits que des timbres poste. Je me suis décidée!
D'abord, je couds les restes deux par deux, en ne regardant que leur taille. Ensuite je construis à partir de là, créant un quilt crazy, utilisant la méthode de coupe à main levée.


The blocks will be of different sizes, but they will always be a multiple of either 10cm or 15cm (plus seam allowance), so I can place them in any direction without any problem. They'll all have a straight stripe on one side.
I'm totally obsessed with this technique right now, and I plan to make a huge quilt!

Les blocs seront de tailles différentes, mais ils seront toujours un multiple de 10cm ou de 15cm (plus marge de couture), afin que je puisse les arranger dans n'importe quelle direction sans problème.
Je suis totalement obsédée par cette technique en ce moment, et je prévois de faire un immense quilt!


I get most of my tiny scraps from a color workshop I teach, where I bring more then 1000 fabrics for the students to use for collage. I bring all the little leftovers home.

La plupart de mes minuscules restes proviennent d'un stage sur la couleur que je donne, où j'apporte plus de 1000 tissus pour permettre aux participants de faire des collages. Je ramène les petits restes à la maison.


©Maryline Collioud-Robert, Fragments 1, 2, 3, 4

I've already made several quilts using those scraps, studies of light and dark, called Fragments. But this time I'm going to mix all the colors!
I will teach the free hand cutting crazy method, among others, at a workshop called Crazy at Tomorrow's Quilts, in Colombier, Switzerland, on September 13.

J'ai réalisé plusieurs quilts en utilisant ces petits restes, des études clair/foncé, appelés Fragments. Mais cette fois je vais mélanger toutes les couleurs!
J'enseignerai la technique crazy de la coupe à main levée, parmi d'autres, lors d'une journée de stage, "Crazy" à la boutique Tomorrow's Quilts de Colombier, Suisse le 13 septembre prochain.


Linking to Freshly Pieced WIP Wednesday


8 commentaires

  1. Ohh I love this quilt! I love how you play with colors. Magnifique!:)

    RépondreSupprimer
  2. Wow! I, too, adore scraps. Your work is beautiful!

    RépondreSupprimer
  3. These are beautiful pieces of art: I am blown away.

    RépondreSupprimer
  4. I absolutely love your Fragments and cant't wait to see how this one is going to look like!

    RépondreSupprimer
  5. Wow--you've done such incredible work with pieces that I would have just thrown away. Your Fragments are very inspiring!

    RépondreSupprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.